Blogerką Być - jak edytuję zdjęcia przed publikacją?



Cześć wszystkim ;) Zdjęcia, to ważny element każdego bloga. Proszę, nie oszukujcie mnie, że jest inaczej. Na samym początku patrzymy czy szata graficzna oraz fotki są ładne, później czytamy treść. Treść też jest ważna, lecz jako pierwsze naszą uwagę zwracają walory estetyczne. Znawcą w tej kwestii nie jestem, ale jak to mówią : Nie znam się, to się wypowiem. 

Czytam mnóstwo wpisów oraz blogów. Miło jest, gdy dobry tekst jest wraz z ładnymi zdjęciami. Po to poświęcamy czas na takie czynności, aby odpoczywać i pocieszać oka ładnymi widokami. Nie będę dziś pisać o tym jak robić zdjęcia, bo na tym kompletnie się nie znam. Za każdym razem to jest inna inwencja twórcza oraz inny pomysł. Dziś porozmawiamy o strefie technicznej. 
Robienie zdjęć, to nie łatwa sztuka, uwiercie mi, zabiera to mnóstwo czasu, a o nauce już nie wspomnę. Zapraszam do zajrzenia na moją pierwszą recenzję >>KLIK<<   , zero umiejętności fotografowania, tylko zdjęcie produktu i już.  Teraz to się zmienia, mam nadzieję, ze nadal będzie się zmieniać ;)

Obserwując mojego bloga, możecie zauważyć jak moje umiejętności szły do przodu, jak zmieniałam podejście. Metodą prób i błędów, staram się dojść do perfekcji. 

No to zaczynamy. Do edycji zdjęć używam programu PhotoScape. Bardzo prosty w obsłudze. Zaraz Ci pokażę :)


Zmiana rozmiaru zdjęcia 
Zmieniam rozmiar zdjęcia, ponieważ im mniejsze zdjęcie, tym szybciej ładuje się na bloga. Tylko należy pamiętać o proporcjach i nie zmniejszyć ich, aż za bardzo, ponieważ możemy stracić jakość obrazu.

Rozjaśnienie, pogłębienie
Gdy za oknem jest ponuro bądź pada deszcz, a nie mamy lampy, to robienie zdjęć jest utrudnione. Przychodzi mi z pomocą PhotoScape. Dodatkowo możecie dodać efekty, ale to od Ciebie zależy jak chcesz, żeby wyglądało Twoje zdjęcie :)



PICMONKEY.COM
Ten program bardzo lubię za kolaże. Jest kilka fajnych opcji, dzięki którym na jednym zdjęciu mogę pokazać kilka ujęć :) Poniżej na zdjęciu możecie zobaczyć tylko kilka opcji tego programu. Jeżeli będziecie chcieli mogę zrobić oddzielny wpis o tym jak pracować, dzięki Picmonkey.com

CANVA.COM
Program, który znam od niedawna. Patrycja z bloga Kobiecy Żywioł mi o nim powiedziała i w ten sposób zaraziła mnie nim :) Używam tego programu, ponieważ dzięki niemu możemy tworzyć bardzo ładne napisy ;) Używając tego programu możecie mieć mały problem z polskimi znakami. 
Znaczy problem i nie problem- poszukałam, popytałam i rozwiązanie mam :) Wystarczy, że użyjecie kombinacji klawiszy Shift + ~ oraz następnie wpiszecie odpowiednią literkę i po problemie  :)




To byłoby na tyle, jeżeli chodzi o edycję moich zdjęć przed publikacją. Inwencję twórczą zostawiam Tobie :) Mam nadzieję, że taka moja mała instrukcja, chociaż odrobinę pomoże. 

A może Ty znasz ciekawe programy, na które powinnam zwrócić uwagę? Śmiało napisz o tym w komentarzu. Podziel się z innymi swoim sposobem na edycję zdjęć :) Chętnie też się dowiem jak Ty edytujesz zdjęcia :)

Buziaki;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny oraz każdy komentarz :)
Do każdego komentującego zaglądam :)
Jeśli podoba ci się blog zapraszam do obserwacji :) Daj znać koniecznie w komentarzu, odwdzięczę się tym samym :*
Dziękuję i pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 @MadziaWas , Blogger