Kilka nawyków, które ułatwiają mi życie ;)

Cześć wszystkim ;) No i mamy Maj, oraz jeden z najdłuższych weekendów w roku ;)  Pierwsze dni zaczęły się słonecznie i całe szczęście :) Mam nadzieję, że i Ty odpoczywasz i ładujesz akumulatory ;) Dziś chcę podzielić się z Wami kilkoma czynnościami, które ułatwiły mi życie :)

Piję ponad litr wody dziennie. 
O tym pewnie wie każdy z nas, ja też o tym wiedziałam, ale nie stosowałam. Piłam różne soki, coca colę i różne słodzone napoje do tego kawa. Nie dość, że na to szło dużo pieniążków, to dodatkowo nie pomagały w gaszeniu pragnienia oraz szkodziły. W pracy zamiast słodzonych napojów piję teraz tylko wodę. Obok komputera stoi szklaneczka, a w niej woda. I takim sposobem pamiętam o wypiciu ponad jednego litra wody dziennie. 

Codziennie śniadanie o tej samej godzinie.
Na studiach nauczyłam się jeść dość nieregularnie, ale o śniadaniu pamiętałam zawsze. Teraz pracuję i studiuję, czyli codziennie od 8  zaczynam pracę mojego umysłu. Do dobrego funkcjonowania potrzebuje on energii- czyli śniadania. Dzięki niemu moje jelita pracują tak jak trzeba i mogę kontrolować swój głód :) Uwierz mi,  to jest bardzo przydatne. Dzięki temu nie muszę podjadać, bo wiem, że za kilka minut będę potrzebowała pełnowartościowego posiłku. Śniadanie to najważniejszy posiłek każdego dnia.

Ćwiczenie wdzięczności 
O ćwiczeniu wdzięczności czytałam już u kilku blogerek, dlatego postanowiłam to wprowadzić do mojego życia. Codziennie wieczorem przed snem siadam na łóżku i dziękuję Bogu za dobro, które mnie spotyka. Nie masz za co dziękować? Serio? Podpowiedź: 
-za autobus, który się nie spóźnił i na czas przedrążyłaś do pracy, na ważne spotkanie, 
-za to, że padał deszcz, bo zapomniałaś parasola
- za SMS od koleżanki co u mnie słychać- pamięta o mnie
- za pracę, dzięki niej masz za co żyć i możesz realizować swoje marzenia oraz opłacić rachunek za internet
- za bliskich, którzy Cię otaczają i wspierają
- za 5 ze sprawdzianu
- za to, że kupiłaś wygodne buty
- za to, że masz dach nad głową i nie musisz się martwić, gdzie dziś będziesz spać
I tak mogę wymieniać w nieskończoność ;) Dzięki temu napełnisz się pozytywną energią oraz przypomnisz sobie co dobrego Cię spotkało danego dnia:)

Wykonuję po pracy to co konieczne, aby nad moją głową nie wisiały niewykonane czynności
Uczę się być prawdziwą Panią Domu ;) Zaraz po pracy robię pranie, sprzątam i gotuję. Nie siadam od razu do komputera- to pożeracz czasu. Wiem, że gdybym to zrobiła od razu większość czynności nie byłaby wykonana na czas. Tak samo jest z nauką. Gdy zjem obiad od razu siadam do zadań oraz czytania, aby mieć siłę oraz energię. Wieczorem nadrabiam zaległości blogowe, po 21 nie zajmuję się czynnościami domowymi. To czas dla mnie :)  

Prowadzę kalendarz
Wszystko co mam zrobić zapisuje w kalendarzu. Każda wizytę spotkanie, co kupić, gdzie powinnam iść. Dzięki temu pamiętam co mam zrobić oraz nie zapominam o ważnych czynnościach. Planowanie jest bardzo przydatne i lubię to robić. Dzięki temu wiem, że nic nie przeoczę

Wstaję wcześniej, nie na ostatnią chwilę oraz nie włączam drzemki
Budzik mam na 5,40, a o 7 wychodzę z domu :) Rano oglądam odcinek mojego ulubionego filmu oraz maluje się, czeszę, robię śniadanie do pracy. Robię to w swoim tempie bez poczucia "już się spóźniłam" . Nie lubię rano się spieszyć, wolę robić to w swoim tempie. 
Mam również koleżankę, która potrzebuje 8 minut na ubranie się, makijaż oraz fryzurę. Jej patent to rzeczy ułożone po kolei. Dzięki temu nie zastanawia się nad tym co w jakiej kolejności- jak to ona mówi nie marnuje rano na to czasu. Wieczorem wszystko ma przygotowane :) 
Znam ludzi, którzy wstają po 5 drzemkach i wszystko na ostatnia chwilę. Staram się tego unikać, ponieważ wstaję gorzej zmęczona po tej drzemce, niż od razu po budziku. 

Odkładam rzeczy na swoje miejsce 
Uważam, że wszystko powinno mieć swoje miejsce. Masz mało miejsca- pozbądź się zbędnych rzeczy ;) Kosmetyki sa w toaletce, nigdzie indziej. Ubrania tylko i wyłącznie w szafie, itp, itd ;)

Wyrzucam to co zbędne
Raz na rok robię przegląd szafy i wyrzucam wszystko co zbędne, w czym nie chodzę. To samo jest z kosmetykami, jak wiem, że nie będę używać, rozdaję :) Nie magazynuję zbędnych rzeczy ;) 
Nie jestem minimalistką, mam dużo kosmetyków, ubrań czy innych przedmiotów, lecz każdy ma swoje miejsce. 

Nie krytykuję- szukam rozwiązania
Krytykować jest bardzo łatwo, pomóc już gorzej. Po za tym osoba, której mówimy co zrobiła źle, uwierz zapamięta to. Może nie okazać, lecz bardzo dobrze zapamięta. Lepiej jest razem poszukać rozwiązania :)

Nie wiesz? Zapytaj
Nie lubię błądzić. Denerwuje mnie to strasznie, dlatego zanim się zgubię proszę o radę. Przecież nie ma głupich pytań- są tyko głupie odpowiedzi ;)

Zapraszam, też do zaglądania na zakładkę Konkursowo. Zakładka znajduje się z prawej strony bloga :)
Zamieszczam tam wszystkie konkursy w których biorę udział oraz rozdania na blogach  ;) Może skusisz się i Ty ?:)

A Tobie jakie nawyki ułatwiają życie? Dzięki czemu łatwiej jest Ci żyć :) Podziel się śmiało;)

Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny oraz każdy komentarz :)
Do każdego komentującego zaglądam :)
Jeśli podoba ci się blog zapraszam do obserwacji :) Daj znać koniecznie w komentarzu, odwdzięczę się tym samym :*
Dziękuję i pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 @MadziaWas , Blogger