Blogerką być- grupy na Fb - wady i zalety - gdzie warto dołączyć

Czołem :) Założyłaś bloga i co dalej? Przecież trzeba go jakoś rozpromować, tylko jak? I tak szukasz, szukasz, aż trafiasz na grupy na Fb.
W ilu ja takich grupach byłam zapisana i szybciej uciekłam, niż kliknęłam dodaj. Ale też są takie grupy, gdzie jestem od dłuższego czasu i przez myśl mi nie przeszło, żeby uciekać. Nawet sama taką założyłam i szczerze mówiąc, sama szukam dla niej miejsca w sieci. Od początku jej założenia myślę, co zrobić, żeby nie była tylko słupem ogłoszeniowym. ( Jeżeli masz ochotę- wpadnij )
 
Ale nie o tym miał być post. Dziś chcę powiedzieć jakie są moim zdaniem wady i zalety takich grup dla blogerów, oraz gdzie ja lubię często zaglądać;) 
Zapraszam.

Wady

Słup z ogłoszeniami 
Im więcej grup, tym więcej blogerów traktuje je jako miejsce to wklejania linków. I do niczego więcej. Sami zapewne jesteście w kilku takich, że poza obs za obs oraz linków, nie ma nic innego. Internet idzie do przodu, to za mało dla odbiorców.

Administracja
Czasami nie panuje nad tym co dzieje się w grupie. 

Nikt nie czyta Twoich wpisów
Mówię tu o przysłowiowym " Zostaw link do siebie, wpadnę" . Później czytasz komentarz: "ale ładne zdjęcia" :):):)

Brak relacji między uczestnikami
Co z tego, że grupa liczy ponad 10 000, jak nikt nie zna Cię, bądź co gorsza omija Twój wpis. Nie masz okazji porozmawiać z  ludźmi, zero reakcji

Ta sama treść na wszystkich grupach 
Wiem, że trzeba promować treści na dużej ilości grup, zawsze to miło jak przybędzie kolejny czytelnik, to przeglądając grupy widzę ten sam post ;) 

Hejt
Niestety, tam też występuje. W szczególności na grupach dla fanek makijażu i paznokci. Często czytam, "jakie beznadziejne paznokcie" , zamiast : "uważaj na skórki podczas malowania". To tylko przykłady, czasami jest o wiele gorzej ;(

Zalety

Zacznę teraz już tą przyjemniejszą część

Możesz znaleźć blog, który Cię zainteresuje
Dzięki grupom na FB, znalazłam wiele blogów, które czytam do dziś. Takie grupy są idealnym miejscem do poznawania nomych osób oraz tworzenia z nimi relacji

Masz okazję pokazać swój blog i zachęcić innych do odwiedzin
Jeżeli nie chcesz inwestować w reklamę,to jakoś swoje treści musisz promować.  Musisz jakoś pokazać się światu i takie grupy są fajne. Tylko proszę Cię, wybieraj je rozsądnie. 

Możesz poznać świat, jakiego nie znasz.
Ile na takich grupach mogłam przeczytać o świetnych miejscach, kosmetykach, trikach urodowych. Możesz przenieść się w miejsca jakich nie znasz :)

Pomoc w problemach
Za to kocham wręcz te grupy. Dzięki ludziom rozwiązuję moje blogowe problemy. Mogę uzyskać pomoc od członków grupy. Dla mnie to bardzo cenne, bo sama staram się jak tylko mogę pomagać innym ;) Bezinteresownie

Nauka- tego nie nauczysz się w szkole
Na grupach na Facebooku możesz wiele się nauczyć. Zaobserwować jak funkcjonują blogi, jak często publikują, poznać nowe techniki oraz zainspirować się.
Do jakich grup dla blogerów należę? 

>>Elita- blogi urodowe<< - dla mnie to świetne miejsce dla blogerów urodowych. Nie ma miejsca na obs za obs, czy kom za kom. Za to jest coś innego- wsparcie :)

>>Kreatywne dziewczyny od Ani<< - jestem od niedawna, ale wsparcie jest, świetne osoby, uwielbiam czytać historie innych osób;) Dają kopa :) Nie jest to grupa tylko dla blogerów, a że bloger też człowiek i potrzebuje wsparcia, to tam należę i również wspieram inne kobiety ;)


>>Fotograficzna grupa wsparcia<< -  chociaż do idealnych zdjęć daleko mi :) Zaglądam, czytam i podziwiam :)

>>Tips Blogers Group Współpraca<< - jest tam bardzo dużo ofert współpracy dla blogerów :)

Należę również do kilku grup, bardziej specjalizacyjnych. 
-dla księgowych
- dla fanek paznokci
- dla fanek makijażu 
- dla fanek kosmetyków naturalnych
- zakupy na Aliexperss :) 
I wiele innych, ale nie jestem jakoś z nimi specjalnie zżyta, dlatego linków nie będę podawać :)

To do jakiej społeczności należysz i to, gdzie promujesz swoje treści zależy od Ciebie. Nikt przecież nie może nic Ci narzucić, ani przymuszać ;) Ten wpis to moje własne, luźne przemyślenia :)

A wy jakie grupy lubicie? Możecie mi coś polecić  ?:) Gdzie warto zajrzeć ? Razem zaktualizujmy tą listę ;) A może prowadzić grupę na FB? Chwal się, to jest idalen miejsce :)(

Buziaki ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny oraz każdy komentarz :)
Do każdego komentującego zaglądam :)
Jeśli podoba ci się blog zapraszam do obserwacji :) Daj znać koniecznie w komentarzu, odwdzięczę się tym samym :*
Dziękuję i pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 @MadziaWas , Blogger